Search This Blog

30 December 2015

Penulis Sahaja (1).

I still remember those glory days, di mana tulisan aku menjadi satu daya tarikan orang lain untuk berkawan, menghimpit, menyendeng dan cubaan untuk menjatuh cinta. Termasuklah tulisan di dalam lagu. Kadangkala aku tak tahu kenapa aku terus menulis waktu tu. Untuk menjadi rebellious teenager atau menarik ramai orang untuk membaca?

Tak seperti sesetengah orang, I do appreciate being popular.

But in many ways, writings do give me so much of adventures. I make more friends, side income and also ex lover(s). But then, it won't last long. 2008 aku mula menulis. Dari sebuah blog dengan informasi muzik (of course masa tu scene 'KAMI' tengah in), aku ke personal blog yang memperkenalkan aku dengan 'cinta'. Cinta in many ways. Aku tubuhkan pula portal percintaan 'TERFAKTAB' bersama Aqram.

It was fun to talk about something to be read by others. Something untuk menarik pembaca merasai sedih, kekecewaan dan jatuh. Dengan cerita menderet-deret. Sympathy I guess? Orang kita memang suka baca benda macam tu agaknya. And it was a hit. Even in other media social. People start to fall in love with my writings. In facebook. In twitter.

People start quoting my blog. Start quoting my sentences. Start quoting my short stories. It was fun. Some of girls start to personal chat me. Senang nak ajak keluar. Tak selalu menyendiri. Not only girls, boys pun sama.

Betul orang kata, words is a strong sword.

But then, selepas habis belajar dan adventure sebagai pekerja bermula di luar kawasan, aku mula meninggalkan dunia internet. Orang dah mula lupa aku (social media friends mostly). And I am not as popular as before. Terasa jugak awalnya. Tapi aku terpaksa adapt. Aku pun nak lari dari Klang Valley sebab aku rasa dia menjadi terlalu baik untuk aku.

I got almost everything. Live with my family. Menulis buku. Play in a band. Three bands. Ada kereta dan motor. Ada perempuan yang minat even I am not declaring them as my girlfriend (ramai perempuan tapi masih rasa sunyi). And even I almost reconnect with my ex-girlfriend (aku jatuh teruk sebab dia and even tak pernah ada 'real' girlfriends since broke up with her. Cuma ada girl yang nak jadi friend). I have tonnes of friends. Too nice kan? Dan aku rasa it's not fair. Tak semua benda tu salah, tapi aku rasa tak adil.

So I decided to left Klang Valley.

bersambung...

No comments: