Search This Blog

20 July 2013

Kerana Kini Ku Ada Kamu.



Khas untuk orang-orang yang masih belum give up dengan blog. Aku bagi kau orang dengar lagu ni. Kalau sedap, download, sebar. Kalau tak sedap, biarkan. Sebab suara aku memang tak sedap. Aku tahu.

"Dia mampu buatku lantas senyum
Di kala waktuku hiba
Dan dia yang ada saatku jatuh
Menarikku tuk terus bangun.

Mungkin jarak kan terpisah jauh
Dan malam aku merindu
jiwa yang bergetar menyampai rasa
harini esok dan lusa

dengarkan
ku bicara
biarkan
semua kisah yang lama
menyusuri garis masa
kerana kini ku ada kamu"


// Rasa (cinta) itu sangat subjektif. Kamu dalam lagu ini juga sangat subjektif. Bergantung kepada pendengar. Macam mana nak tafsir cinta dan kamu di dalam lagu ini. Perihal cerita sebenar. Lagu ini ditulis untuk dua orang wanita yang banyak bantu aku saat aku kusut. Semasa aku menulis lagu ini juga aku baru sahaja baru lepas melalui hal-hal kusut (dan dua orang ini ada. sentiasa ada). Salah seorang dari mereka, tidak kira waktu aku kusut, atau sedang gembira, dia tak pernah letih buat aku senyum seadanya. Seorang lagi pula, tak pernah berhenti memberi kata-kata untuk aku tak pernah tunduk pada gagal. Salah seorang dari dua itu ialah mak. Dan seorang lagi, kau tahu siapa kau.


3 comments:

AdinataGus said...

sedap apa.

n u r e e c h a said...

ya, setuju.

Tengkubutang said...

hai.. salam kenal,
follower no.1253
done follow sini,
jom follow teman yea..=)

http://tengkubutang@blogspot.com/ -->(official)
http://kucenkucenbelog.blogspot.com/ -->2nd blog